Tak nám zase dali pohádku – akční. Nutno přiznat, že šermířské souboje mají šmrnc a je za nimi kus práce. Salta jsou přehnaná, budiž, ale takový přeskok princezny ze střechy na střechu, no… tak to nevypadalo zle (byť je to trochu skákačka jak z Prince of Persia). Pozn. Ve scéně to chvíli vypadá, že musí přeskočit nejdřív zbrojnoše. Celá ta pasáž útěku je ale příšerně dlouhá.
Janek se dostává z vězení dupnutím poskokovi na nohu… to trochu kazí smysluplnost scén se souboji, salta, …
Princezna odvážně skáče mezi splašky, Janek prý je „slečinka“, ale jít do vody o chvilku později, to né?? I tak se oba (v dubnu) vykoupali.
Jak a kdy zapálila princezna louče v díře? A že by tu svou před vstupem do vody dala Jankovi na obranu, namísto aby ji do ní okatě hodila?
Pozn. Ditrichův pád do vody z kmene po postrčení pádlem nejspíš nebylo nic příjemného ani pro kaskadéra, ostatně dopadl kousek od loďky…
Vlkodlak.. hmm. Spát u ohně vsedě bez opory… proč a jak???
Janek s princeznou si před vstupem do bažin dávají pozor, kudy jít, přirozené je jít kousek od sebe a najednou se jeden druhému ztratí? Asi princezna potřebovala čůrat a tak Janek popošel… A to hupsnutí Janka bez rozmyslu do bažiny, aniž by to vyzkoušel s bidlem, rozjařenost obou a vtipkování chvíli před smrtí a pomalu úsměv na rtech.. ehm.
Jak se dostávají z pod hladiny močálu dva lidi? No dobře… asi kouzlem jako kdysi pan Werich.
Přibík je expert na praní prádla, že… A vlasy oběma umyl taky… A dvacet let si hraje u močálu na co? Jo on hledá… strááášně daleko od domova. A manželku má, co by kamenem dohodil. Poustevník jak vyšitý.
Ditrich nosí prsten (s drahokamem?) pořád u sebe, aby se profláknul? No, na to, že měl perfektně vymyšlený trik s truhlou… Tedy perfektně… není řešen způsob, jak se truhla dostala ze sklepení. Na schodech byl v tu dobu i Jankův kamarád s dvorní dámou a celé se to jaksi nedá moc sehrát, i když to má dobrou myšlenku.
Odkud je vlastně Ditrich? Proč si vymyslel s kumpány „německo-turecký“ původ (Jägerndorf = česky Krnov) zpatlaný se zemí půlměsíce? A to jeho znamení na paži.. v televizním programu je popsáno pomalu jako záhada, něco, co se bude luštit, a ve skutečnosti je to jen oslí můstek (značka od kata), jak ho pozná i Přibík. Ono není ani jasné, když o něm Přibík tolik ví, jak to, že „ztratil stopu“. Proč se vlastně Ditrich spoléhá na vojáky krále, když s ním na začátku pohádky přichází cca 6-10 vlastních lidí?
Souboj v jeskyni je směšný. Neobratný tlusťoch (proč se vlastně vrátil a proč bez komplice?) bere sílu vyhodit truhličku do kolika – dvou tří metrů vysoko a daleko? A proč by si Janek neodpustil salto při seskoku z bedny sotva dva metry nad zemí, že…
Těžko postřehnutelný, ale přeci jen kiks ve filmu… Při souboji Ditricha s Jankem se Ditrich teprve napřahuje k hodu a krátký meč je přitom už zabodnut vedle hlavy komorníka.
Má pohádka vtip? Malinko tomu něco chybí. Dozadu nasazená paruka komorníka a jeho „kocour“ budí rozpaky, napodobení Nárožného ala Ruml a prasopis – dejme tomu, scénka v jeskyni („to teď neřeš“)… sem tam se něco najde.
Herecké výkony.. U Matouše Rumla, který nehraje špatně, prostě kontrolujete, kdy udělá Lexu (u dvorní dámy Doležalové zase Sašu), Nárožný je Nárožný a princezna (jako prakticky každý rok) slabší. O její všeobecné „kráse“ by se dalo diskutovat. Barbora Srncová holt už taky není ta mladá rampepurda rampepurďácká. Když jsem poprvé viděl padoucha Kramára, říkal jsem si nééé, tebe nechci, ani tvojí češtinu. Musím ale uznat, že nakonec jeho role docela sedla. No a král, co vypadá jako čert ze mlejna…
Kdybych věděl, čím nás flákne přes ksicht Česká televize na druhý den (Kdyby byly ryby), tak tuhle pohádku posoudím možná o něco pozitivněji.